Waarom is Engeland zo groen?

2 mei 2019 - Cheltenham, Verenigd Koninkrijk

Omdat het er vaak regent. Dat hebben we vandaag wel gemerkt. Overigens begon het pas echt aan het einde van de wandeling, toen we stonden te wachten op onze taxi die ons naar de B&B zou brengen. Op het programma stond 18 km van Cleeve Hill naar Leckhampton Hill met zo'n 500 meter stijging.....en bijbehorende daling. Of 140 verdiepingen volgens de gezondheidsapp van Dennis. Gelukkig ging het klimmen meestal geleidelijk, dus we hadden achteraf niet het idee een toren te hebben beklommen.

Onderweg kwamen we de Noorse zussen tegen. Die hadden gisteren een stuk "gesmokkeld" door de bus te nemen, omdat een van de twee last had van haar knie. Gezien het stijgen en dalen van vandaag hebben we de rest van de tocht geduimd dat dat goed zou gaan. In onze routebeschrijving stond dat er ergens langs de route waarschijnlijk een bus zou staan waar we konden lunchen. Voor de zekerheid hadden we extra fruit, nootjes en mueslirepen meegenomen, maar zowaar, de bus stond er. Van binnen helemaal verbouwd tot diner, in Amerikaanse stijl.

Nog net voor sluitingstijd konden we lunchen. We moesten gelijk weer aan de Noorse dames denken. Als ze vandaag niet zouden smokkelen, dan hadden ze deze bus helaas gemist. In de buurt van Leckhampton Hill zijn geen B&B's, dus werden we met een taxi opgehaald en naar Cheltenham gebracht. Toen we op de taxi stonden te wachten begon het ook nog eens te onweren. Niet handig om dan met een paraplu onder een boom te gaan staan, maar we hadden geen zin om in het natte gras te gaan liggen. Gelukkig zijn we niet geroosterd. In de B&B in Cheltenham werden we warm onthaald door de eigenaars. Ook al is het een wat grotere stad, het heeft toch de Cotswoldse kneuterigheid. Hier alleen bijna geen huizen van zandsteen, maar veel mooie wit gepleisterde huizen in Regency stijl.

In één van de pubs: fish and chips, chicken mushroom pie en breadpudding gegeten. Heerlijk, en nu slapen!

Tot morgen.