Van de televisie?

5 mei 2019 - Lower Cam, Verenigd Koninkrijk

Vandaag gaan we eerst een stukje terug in de tv geschiedenis om vervolgens weer in het hedendaagse wandelleven te komen. We gaan hiervoor terug naar de jaren negentig, denk ik, waar, stel ik me voor, op een vrijdagavond rond de klok van 20.00 uur de omroepster van dienst het volgende te melden heeft: 'goedenavond dames en heren, jongens en meisjes. Welkom bij de TROS! Om half negen kunnen jullie weer gaan kijken naar een nieuwe aflevering van Ter land, ter zee en in de lucht vanuit Surhuisterveen met het onderdeel Fiets 'm er in. Maar voordat jullie hier naar kijken beginnen we de tv-avond met een aflevering van Keeping up appereances. Veel plezier!

Lady of the house speaking! De veel gehoorde kreet uit de serie was vanmorgen nog net niet te horen maar alle hoofdrolspelers waren er wel. Hyacint als B&B eigenaresse, haar vriend als Richard voor de kleine klusjes en Onslow woonde ditmaal bij haar in omdat hij in de directe omgeving werk had gevonden. In het echt heette ze gelukkig anders maar wie niet beter weet..... Alleen Sherrydan (ik schrijf het op Gall & Gall wijze) ontbrak nog. Maar dat deed hij in de echte serie ook.

Na een goed ontbijt, bereid door Hyacint eeuh Vicky, werden we door daar haar naar de parkeerplaats gebracht waar we gisteren waren gestopt. Althans het duurde effe. Wij stonden in de B&B en zijn zat in haar auto al te wachten. Na een ritje van circa 10 minuten stonden we klaar voor de 6e wandeling. Vrij snel na de start, circa 400 meter, kwamen we een hardloper tegen. Hij begon uit het niets tegen ons te praten, dat doen de meeste Engelsen overigens. Hij vertelde dat hij graag hard liep en de Cotswolds way zelfs een keer al hardlopend had volbracht. Er schijnt hiervoor zelfs een wedstrijd te zijn. In 27 uur was hij van Chipping Campden naar Bath gelopen...... Crazy. Wij doen er 9 dagen over.

De route liep verder weer grotendeels door bosgebied waar de ene helling nog steiler was dan de andere. En allemaal berg opknappen ik! Op het einde kwamen we uit bij een aantal bomen omringd door een muur. Niet om te voorkomen dat ze weg zouden lopen maar ter nagedachtenis aan de Slag bij Waterloo. Overigens hebben de bomen al meerdere slagen verloren omdat ze steeds dood gingen op deze plaats. Maar dat terzijde.

Terzijde dit 'monument' begon de afdaling naar Wotton onder Edge, onze finishplaats voor vandaag. Na nog wat rondgelopen te hebben en wederom de plaatselijke kerk van een bezoekje te hebben voorzien, namen we nog een drankje bij the Old Swan. Het plaatselijke hotel. Op de afgesproken tijd kwam Vicky ons weer ophalen. Wat een service.

Zo, mijn badwater begint inmiddels af te koelen waardoor ik dit verhaal maar ga beëindigen. Zo meteen maar eens gaan eten bij de plaatselijke Italiaan. Morgen, maandag, is het hier zogenaamd bank holiday. Iedereen heeft een lang weekend. En wij? Wij wandelen gewoon verder!

Na de reclame kunnen jullie, in verband met de winterse omstandigheden, in ieder geval gaan kijken naar Ter land, ter zee en in de lucht, met het onderdeel blij dat ik glij aangezien in er sneeuw is gevallen in Nederland. Ik hoop niet dat dit tot ongelukken heeft geleid.

Tot morgen!

1. Piet Blokland:
    6 mei 2019
    Zo weer heel wat gezien en gevoeld. Hopelijk gen spierpijn. Morgen natuurlijk veel blijdschap rondom de geboorte van denieuwe prins. Wandel ze.