Harry Potter

4 mei 2019 - Dursley, Verenigd Koninkrijk

Vanochtend hebben we bij het ontbijt afscheid genomen van de Noorse dames. Die sliepen toevallig ook in St Anne's B&B. Omdat zij verder een ander reisschema hebben komen we ze misschien woensdag nog tegen in Bath, maar dat moet dan wel heel toevallig zijn. Jammer, want het was erg gezellig. We zijn zelf rond 10:00 begonnen met een wandeling van 23 km naar Nympsfield. Vandaag afwisselend door bos en open weilanden gelopen. Een aantal stukken gehad met flink wat stijging. Gelukkig dan ook elke keer kunnen genieten van de bijbehorende uitzichten. Ook weer flink wat "kissing" gates tegen gekomen, dus flink wat afgezoend 😊. We hadden gehoopt in Stroud nog op tijd te zijn voor een leuke boerenmarkt, maar dat is helaas niet gelukt. Hadden we maar harder door moeten lopen of de route moeten afsnijden. Voordeel Is wel dat we nu ook niets hebben kunnen kopen wat we de rest van de dag mee hadden moeten sjouwen. In Nympsfield werden we opgehaald door onze B&B eigenaresse en doorgebracht naar Dursley, een paar kilometer verderop. Er is een paardrijevenememt dit weekend waardoor veel B&B's in de omgeving al volgeboekt waren en we dus uit moesten wijken naar Dursley. Het blijkt dat de duffelingen, jullie weten wel, de fam. waar Harry Potter opgegroeid is, in het Engels de Dursleys heten. En de naam komt ook echt van deze plaats. Althans, dat hebben we gehoord. Vannacht slapen we in een soort kwart hemelbed met gordijnen en franjes bij het hoofdeinde. We zijn benieuwd of dat extra lekker slaapt.

Tot morgen!

1. Piet Blokland:
    5 mei 2019
    Hopelijk lekker geslapen in het hemelbed. Ook vandaag weer mooie uitzichten toegewenst. Lopend door een historisch stukje Engeland gezien de foto’s.