In Bath!

9 mei 2019 - Bath, Verenigd Koninkrijk

Gisteren eindigde, zoals we al schreven, onze wandeling door de Cotswolds. Vandaag een dagje door de town of Bath. No no, de city of Bath. Dat kreeg Chris althans te horen van de B&B eigenaar bij het ontbijt.

Wij hadden gisteren overigens, net na het bekend worden van de naam van baby of Sussex, al de eer om kennis te maken met Archie. In dit geval de eigenaar getrouwd met Mildred oftewel de familie Bunker eeuh Watson. Maar dat terzijde.

Gisteravond hadden we al met korting, de specialiteit van Dennis, kaarten geboekt voor de Roman Baths, de oude Romeinse baden, midden in het centrum van Bath. Om klokslag 10 uur stonden we midden in de Romeinse waterwereld. Het gezegde 'die Romeinen waren nog niet zo gek' klopt helemaal. Wat een complex hadden ze gebouwd op een eeuwenoude warmwater bron.

Na een afternoon tea, thee met scones (met klodder euh clotted cream en jam voor Chris) op naar de volgende bezienswaardigheid. We hebben een bezoek gebracht aan Cresent no. 1, een Victoriaans woonhuis in de originele stijl. Fantastisch. Op die Italiaanse kinderklas na dan.

Uiteindelijk in het heart of the city beland om langs de winkels te struinen. Niks gekocht want het kan toch niet mee in de trein. Rond etenstijd beland in, wederom, een Indiaas restaurant. Heerlijk gegeten. Bij het weggaan vroeg de eigenaar of we broers waren...... Die vraag hebben we in de afgelopen 2 weken nog niet eerder gehoord 😂😂. Maar een keer of 10. Net als de vraag of een tweeling zijn.

Via een grote omweg langs rivier de Avon bracht ons uiteindelijk weer bij de B&B van de Watsons genaamd The Belmont.

Morgen, vrijdag, gaan we weer met de trein huiswaarts. Fingers crossed dat de planning ditmaal wel in stand blijft.