Slippery when wet

3 mei 2019 - Painswick, Verenigd Koninkrijk

De titel is ook een nummer van Bon Jovi maar die versie bedoelen we niet. Later meer over de titel. Voor de fans: bon jovi komt naar Nijmegen dit jaar.

Laten we vandaag beginnen met een smurfiaanse opmerking: ‘het kan vriezen of het kan dooien, als je op je bek valt zijn ze te laat met strooien’. Nou was het vandaag niet zo koud dat men moest strooien maar de regen van afgelopen nacht had gezorgd voor modderige en glibberige paden in de plaatselijk bossen rondom Cheltenham.

Na een heerlijk ontbijt waar we de fijne kneepjes kregen uitgelegd over ‘hoe maak ik een gepocheerd ei’ (met witte wijn azijn)  stond om klokslag 9 uur de taxi voor de deur om ons naar de parkeerplaats te brengen waarmee gisteren waren gestopt. Enkele minuten later stonden we bepakt en bezakt klaar om te beginnen aan onze 4e wandeldag, ditmaal richting Painswick.

De route van circa 20 km ging, afwijkend van de afgelopen dagen, grotendeels door bosgebied. Door de regen van afgelopen nacht had alles weer een fris groen kleurtje gekregen. Onderweg nog geluncht, zittend op de routekaart en een plastic zak van de Hoogvliet bij een gebrek aan een bankje. Als we geweten hadden dat direct na de lunch een erg steile helling opdook had we effe gewacht met lunchen. Chips (& fish) happens of zoiets.

Aan het einde van de wandeling wilde Chris graag een bezoek brengen an de plaatselijke Keukenhof eeuh Rococo Gardens. De laatste overgebleven rococo tuin in heel Engeland en wij waren 🤔toevallig in de buurt.

Wat we gelukkig de hele dag nog niet gehad hadden viel wel toen we in de tuin waren, namelijk regen. Gelukkig hadden we onze umbrulla’s binnen handbereik.

Inmiddels zijn we aangekomen in onze B&B. Niets is recht in dit gebouw, daterend uit de 17e eeuw. Behalve de cake die men gebakken had als lekkers bij en kopje thee.

Nu effe douchen en eten.

Tot morgen & slaap lekker!