We did it!

8 mei 2019 - Bath, Verenigd Koninkrijk

Vanmiddag zijn we in Bath aangekomen. De eindbestemming van onze wandelreis. Aan de ene kant jammer dat het nu klaar is, maar toch ook wel lekker. 164 Kilometer gewandeld, met onderweg ontelbaar veel schapen, koeien en kissing gates. Veel kerken bezocht en mooie uitzichten gehad. Leuke dorpen gezien, waarvan Stanton wat ons betreft het meest bijzonder was. Ook de B&B daar. Gezien de reputatie van Engeland wat betreft weer, mogen we wel zeggen dat we flink mazzel hebben gehad. Tuurlijk hebben we wat regen gehad, vooral vandaag, maar het is merendeels droog geweest met ook nog flink wat zon.

Maar goed, we zijn vanochtend eerst weer verwend met een lekker Engels ontbijt door Malcolm. Een lieve oudere man die ons helemaal in de watten heeft gelegd. We mochten zelfs niet eens onze tassen naar boven dragen. Bezorgd als een opa werden we bij vertrek ook nog even gewezen op de meest veilige plek om de weg over te steken en waren we overladen met tips voor Bath. We hebben nog wat broodjes voor de lunch opgehaald bij het tankstation om de hoek en gingen daarna goed voorbereid op weg. Vandaag 18 kilometer met niet al te veel klimmen en dalen meer. Wel was het regenachtig. De lunch hebben we gelukkig nog droog kunnen opeten op een bankje met prachtig uitzicht over Bath. Daarna barstte er een flinke bui los met veel wind, hagel en in de verte onweer. Gelukkig trok het vrij snel over en konden we doorwandelen. Onderweg zijn we door een weiland gekomen wat een stier zou staan. We hebben Dennis nog een rode lap omgebonden, maar er was geen stier te zien. Langzaam daalden we af tot in Bath. Daar onderweg naar het eindpunt al een paar mooie toeristische hoogtepunten gezien waarover morgen meer. In ieder geval door een heel toepasselijke straat gekomen: gay street. We slapen de komende nachten in een mooie B&B in een statig pand. Vanavond hebben we heerlijk in een Thais restaurant gegeten en nu is het hoog tijd om te gaan slapen.

Tot morgen!