Ondergronds, maar toch niet

2 oktober 2013 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag heerlijk uitgeslapen. En dat kon makkelijk omdat de spleet (lower antilope canyon) die we vandaag wilden bezoeken het mooist is als de zon hoog staat. Normaal hebben we niets met spleten, maar dit was wel een hele mooie. Uitgesleten door wind en water en op sommige plekken zo smal en bijzonder gevormd dat je behoorlijk lenig moest zijn om erdoor te komen. Daarna zijn we naar een punt gereden waar we mooi uitzicht hadden op de Glen Canyon dam. Een stuwdam in de Colorado rivier, gebouwd om een waterreservoir te creëren voor de directe omgeving en om stroom op de wekken. Dat waterreservoir is Lake Powell en uiteraard onderdeel van een gesloten nationaal park. Maar we zijn een beetje stout geweest en toch gewoon het park in gefietst voor een mooi uitzicht over het meer. voor de zekerheid daar maar niet gaan zwemmen, maar dat lekker in het zwembad op de camping gedaan. Onderweg had Chris nog een lekke band, maar dat was snel verholpen met een groen slijmerig goedje wat we in de band moesten spuiten. Bij het dichtstbijzijnde benzinestation weer opgeblazen en.......verrek het werkt. Alleen hebben we niet overal een benzinestation met pomp bij de hand. Dus toch ook maar even naar een shoppingmall gereden en nou hebben we helemaal iets leuks. Een spuitbus die niet alleen plakt, maar ook gelijk oppompt. Geweldig toch, nooit geweten dat zoiets bestond.

Groetjes Dennis & Chris