Obama(s)care

1 oktober 2013 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vanmorgen bleek het dus echt waar te zijn. De ruziënde Amerikaanse politici hebben ervoor gezorgd dat alle nationale parken 'op slot' gaan. En dat betekent dus dat iedereen 48 uur de tijd heeft om te vertrekken. Ben je iets vergeten? Jammer dan! Terugrijden is er niet bij. Hoelang deze politieke twist gaat duren is niet bekend, net als de gevolgen voor onze rondreis. Voorlopig hebben we ruimte in het reisschema en gaan we op weg naar Page. Jammer maar het is niet anders... Misschien binnenkort De Veluwe, De Biesbosch maar eens sluiten. Of is Amsterdam toch een beter idee?

Vandaag staat onze vlucht door de Grand Canyon op het programma. Keurig op tijd (welke tijdzone hanteert men ook alweer?) hebben we ons gemeld bij de incheckbalie. Geen lange procedures maar gewoon je naam zeggen en je gewicht. Dat laatste om ervoor te zorgen dat de helikopter niet scheef komt te hangen in de lucht. Daarna nog een korte video over 'wat te doen als het fout gaat' en klaar was de incheckprocedure. Na 10 minuten wachten was het zover. Op naar de heli met nog 4 andere mensen. Nadat iedereen op de juiste plek zat (ivm het gewicht) ging de helikopter de lucht in op weg naar de Grand Canyon. Wat een geweldig uitzicht vanuit de lucht, schitterend! Het half uur vloog letterlijk voorbij! Terug op de grond nog ons certificaat opgehaald (lees gekocht) en vervolgens op weg naar Page! Het vliegen in de Grand Canyon was in ieder geval om nooit te vergeten. Het was vandaag zelfs de enige manier om de Grand Canyon te bewonderen.

Onderweg naar Page bijna de Tom Tom het zwijgen opgelegd. Na 100 keer 'turn of its possible' gehoord te hebben, vond hij toch de juiste route. Wat een geluk... voor het apparaat. Wij kunnen gelukkig wel lezen!

Net gezwommen in het zwembad. Nou ja, badje. Twee slagen en je bent al aan de overkant. Nu lekker eten en dan genieten van de avond.

We hopen dat de Nationale parken snel weer opengaan. Misschien effe met Obama bellen.

Welterusten en tot morgen!

Groetjes Dennis & Chris

1. WDGM Van Berlo:
    2 oktober 2013
    Hoi Dennis en Chris,

Wat een leuke verhalen schrijven jullie toch. Ik kan er volop van genieten. En wat een pech met die Obamascare. Jullie zeggen dat wel van de Veluwe, maar het Oorlogskerkhof in Margraten is inderdaad wel gesloten. Hoop dat jullie er niet al te veel last van hebben. Geniet verder van jullie rondreis. Wij genieten van de verhalen en ook natuurlijk van de mooie foto's.

Groetjes oet Dorrep