To much

8 oktober 2013 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Na een, voor mij, nogal dramatisch verlopen Skip Bo-ronde, tot 2x door een eigen fout bij de laatste kaart verloren, wakker geworden in 'The Valley of Fire'. Lekker warm!  Maar om te zeggen 'vuur' is overdreven. Bij het ontbijt kregen we gezelschap van een aantal grondeekhoorns. Nieuwsgierige beestjes en absoluut niet bang voor mensen.

Vanuit het bezoekerscentrum 2 korte wandelingen gemaakt bij 'Mouse's Tank' en 'White Domes'. De laatste was een wandeling tussen 2 witte rotsen met daartussen wit zand. Net Scheveningen! Alleen dan zonder strandtent en een shutdown Pier! Misschien een idee om de vergoeding van die curator ook maar te bevriezen. Zijn handelen leidt al maanden niet tot enig positief resultaat. Maar goed, wij zitten nu in Amerika en maken ons op voor Las Vegas!

Onderweg naar Vegas een tussenstop gemaakt bij de grootste dam van Californie, de Hooverdam. En ondanks dat het behoort tot de shutdown is het ........ gewoon open. De reden hiervoor is dat men de elektriciteit en het water nodig heeft als eerste levensbehoefte. Aan de ene kant begrijp ik dat wel, aan de andere kant vind ik 'wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten'. Kortom UIT met die generator!

Na een grondige veiligheidscontrole, ik ga toch niet vliegen, eindelijk binnen! Na een introductiefilm van het hoe en waarom van de dam, met de lift naar beneden. Een van de stops waren de 8 generatoren aan de Nevada-zijde. Erg gaaf te zien! Uiteraard ook nog de tentoonstelling bezocht en vervolgens op weg naar Vegas.

Op het moment dat je de omliggende bergen over bent kom je in een totaal verlichte wereld. Echt zoiets waarvan je denkt 'kan het ook iets minder zijn?' Aan 'The Strip' lag het hotel Circus Circus met de daarbij behorende camping. De naam zegt genoeg: het is gewoon een circus (zelfs met tent en duizenden lampjes). En ik voel me net een artiest, zeker op de camping met al die (veel te grote) campers.

In de avond nog naar het oude Vegas geweest. Ook hier heeft de Hooverdam een grote klant aan. Elk uur een geweldige show tegen het plafond van de overdekte straat. Het grootste scherm ter wereld. In elk hotel zijn diverse shows te bezoeken met bekende artiesten en andere fossielen (Meat Loaf treedt nog deagelijks op). Inmiddels kan ik geen gokautomaat meer zien en denk ik lichtelijk allergisch te zijn voor kunstlicht. Ha ha

De dag afgesloten met een spelletje Skip Bo. Eindelijk heb ik ook weer eens gewonnen. De stand 9 -7 voor Chris.

Groetjes Dennis & Chris