Snap jij het nog?

6 oktober 2013 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Vanmorgen in het nieuws: 'Obama ondertekent noodwet'. Met het inwerkingtreden van deze wet krijgen de 800.000 thuiszittende ambtenaren hun salaris zolang de shutdown duurt. Op zich prima natuurlijk want zij kunnen er ook niets aan doen. Begrijp ik het goed dat ze eerst geen salaris ontvingen, en zo ja, het nu alleen nog maar meer geld kost? Geld wat er schijnbaar (nog) niet is . En door de Nationale Parken gesloten te houden er voorlopig ook niet komt? Mijn voorstel: laat die Rangers gewoon werken en open de parken. Amerika kent toch een claim-cultuur? Je mag bv je kat niet in de magnetron duwen of je was drogen in de oven. Wij weten inmiddels wat we gaan doen als we terug in Nederland zijn. Ik hoop alleen dat ze op de Amerikaanse ambassade ook Nederlands kunnen lezen. Tot zover onze shutup eeuh shutdown frustratie voor vandaag!

Terug naar de dag van vandaag. Na 2 dagen Moab gingen we vanmorgen vroeg op weg naar Bryce en Zion. Weer 2 geld kostende parken. Onderweg door een gebied gereden waar men voorheen uranium won. Als we binnenkort fluoriserend geel zijn of zelfs lichtgeven dan weten jullie wat de reden is. Voor vanmiddag hadden we een alternatief programma gevonden: Red Canyon!

We hebben toch een klein stukje van Bryce Canyon gezien! Via een particuliere grondeigenaar konden we toch aan de rand van de vallei komen. Wederom een schitterend uitzicht.

Nadat een overnachtingsplaats geregeld was gingen we richting het bezoekerscentrum. Gesloten? En het nog niet eens een Nationaal Park! Wilde zeker ook extra vakantiedagen hebben. De wandelroutes waren wat lastig te vinden, het beginpunt lag namelijk 1 km verder. Gelukkig mocht dat het uitzicht niet bederven. Het was een geweldige tocht door Red Canyon! Net voordat het donker was waren we terug bij de camper.

Als avondeten een heuse BBQ met vis, kalkoen, sla en zelfgemaakte satesaus. En dat onder de warmte van een kampvuur. Dat is pas genieten!

Welterusten.

Groetjes Dennis & Chris