LA

26 september 2013 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Voordat we konden genieten van onze oceaanview was er gisteravond  nog eerst een kleine storm te overwinnen. De takken op het dak van onze camper deden vermoeden dat Sinterklaas (alias Santa Claus) op het dak stond. Die Santa heeft overigens ook nog een eigen straat  (zie foto). Misschien ook een idee voor bij ons, bijvoorbeeld Paashaasweg (jammer van de chocolade) of Kerstmanplein (handig voor de kerstmarkt). Op de naburige campsite hadden ze verse broodjes, althans dat was ons verteld. De broodjes bleken een gewoon (fabrieks)brood. En dat voor 6,48 dollar. Voor de eurokenners ruim € 4,90. Na 3 boterhammen zat er toch nog smaak aan.

Na een klein half uurtje waren we in Santa Barbara. Santa is toch een man, of vergis ik me? Met onze mountainbikes langs het strand gefietst, heerlijk! En ook nog op een betonnen fietspad midden over het strand. Geweldig toch?

In de middag op weg naar de 2e grote stad van onze reis, Los Angeles. Dachten we gisteren oceaanview te hebben, vanaf nu staan we op het strand, op circa 50 meter van de waterlijn. Alleen jammer van de opstijgende vliegtuigen. De airport van LA ligt op loopafstand. Nu weten we ook hoe Frans Bauer zich voelt, we maakten nu zelf deel uit van de trailertrash. Wij waren een van de kleinere campers.

's Middags zijn we nog in Santa Monica geweest (ruim 27 km over het strand gefietst). De wereldberoemde en 1e pier van de Amerikaanse westkust. Ditmaal met een compleet pretpark (incl. achtbaan en reuzenrad) erop. Ideetje voor Scheveningen? De wereldberoemde wijk Beverly hebben we in de hills laten liggen. Kunnen de bewoners ook rustig slapen en wij hebben Google streetview nog.

Na 2 spelletjes Skipbo vallen bij ons allebei de luiken dicht. Welterusten!

Groetjes Dennis & Chris

Oh ja, de Skipbo stand is 1 - 1.