Van zee naar zand

27 september 2013 - Joshua Tree National Park, California, Verenigde Staten

Van Los Angeles naar Joshua Tree national park

Wauw!!.....wakker worden OP het strand en de golven zien rollen vanuit je "slaapkamerraam" ,de zee te horen en te ruiken is toch toch wel gaaf. Ohkay, in Nederland hebben we ook strand en daar komen we best regelmatig, maar dit was toch wel erg bijzonder.

Hier hebben we gelijk afscheid genomen van de stille oceaan, alhoewel stil?!.......hij maakt best nog veel geluid. (Heerlijk om in slaap te vallen trouwens)
Vanaf hier gaan we landinwaarts richting de woestijn.

Inmiddels is het rijden met de RV helemaal gewend. Iets grotere bochten nemen, gewoon netjes binnen de lijntjes blijven rijden (wat iets lastiger is met 2,5 meter breedte) en achteruit inparkeren met een van ons 2 buiten de auto om te navigeren. Gaat prima! En lekker overzicht, want we zitten wat hoger. Ben bang dat onze eigen (toch al best grote) auto thuis straks ineens heel klein aanvoelt.
Ook zo handig om overal je koelkast bij je te hebben. Niks geen van tevoren belegde kleffe broodjes, warme melk of veel te dure lunchrestaurants. Als we ergens een leuke stopplek hebben gevonden trekken we de koelkast open en hebben we alles vers.
Ook in " the middle of nowhere" zetten we zo een driegangendiner diner op tafel, want de vriezer en de voorraadkast zijn gevuld.
Oh en nooit meer op zoek naar een schoon toilet, die hebben we ook bij ons. We zouden zelfs "wild" kunnen gaan douchen. Lachen toch!
Het enige nadeel: hij zuipt meer dan Amy Winehouse deed, maar gelukkig liggen de benzineprijzen hier ook een stuk lager dan in Nederland.

Maar goed, de woestijn in. We hadden de TomTom laten navigeren naar het informatiecentrum in Palm Springs en zijn vol vertrouwen gaan rijden. Goh dachten we, ongeveer één uur rijden voor onze eindbestemming, wat leuk, we zitten al in Palm Springs, zal wel een grote plaats zijn. En zijn rustig verder de bergen in gereden tot we bij een onverharde weg kwamen. Raar?? Toen bleek dat er twee bijna dezelfde straatnamen waren, alleen hadden wij de verkeerde. Dus konden we dezelfde weg terug. Was wel een " scenic drive" met mooie uitzichten, dus geluk bij een ongeluk.
Via het informatiecentrum uiteindelijk rond zonsondergang in Joshua Tree national park aangekomen waar we op een van de campgrounds wilden overnachten.
Erg mooi park, wat op z'n mooist is bij....... zonsondergang. Prachtig, alleen jammer dat de campgrounds in het hart van het park allemaal al bezet waren. Uiteindelijk hebben we nog zo'n 60 kilometer gereden, in het donker, naar de andere kant van het park om daar op de laatste campground voor de uitgang te overnachten. Maar ook daar hadden we een prima plek met mooi uitzicht. Skip Bo stand 2-1 voor Dennis.

Groetjes Dennis & Chris

1. Piet Blokland:
    29 september 2013
    Skip Bo 32-2 voor hapa.
    Leuke verhalen. we kijken er naar uit.
    xxx hema hama