Keuzes maken

19 mei 2017 - Killin, Verenigd Koninkrijk

Laat ik eens beginnen met een citaat van hedenmorgen in Lochearnhead: 'op de kaart van Hillwalks Tours staat dat we vandaag 24 km wandelen. Ik loop geen meter verder!
Was getekend Christian R.M. Blokland

Zo, het hoeft maar duidelijk te zijn. Vandaag zoals al eerder vermeld weer een lange wandeling. Op papier (maar zeker ook in het echt) zwaarder als die van gisteren. Twee maal, circa 2 kilometer, verraderlijk vals plat omhoog. En bleek uiteindelijk ook een paar kilometer langer dan door Hill Walk aangegeven. Succes!
Maar eerst lunch halen bij de plaatselijke supermarkt. Oh, die is er niet. Dan maar iets wat er op lijkt. Een grappig winkeltje met een ver boven pensioengerechtigde leeftijd ogende man, waar je je aller- allereerste levensbehoeftes kan kopen.
Schotse mensen zijn vriendelijk en behulpzaam, op die ene buschauffeur na. Ze geven je ongevraagd advies en zorgen ervoor dat je het land echt beleefd. Zo ook een man vanochtend die ons spontaan de weg wees die wij al hadden gevonden. Toch aardig!
Via een mooi, wederom, fietsroute op weg naar Killin. Best raar, je komt door de plaats waar je ' avonds overnacht. Maar goed, tijd om lunch te halen in de, voor ons bekende, Co op supermarkt. Helaas geen olijvenbrood voor mij en chocomel voor Chris. Dan maar een appel/bietenbrood proberen. Lekker, alleen weinig bietjes te zien.
Via een steile bergweg omhoog het weidelandschap in. We blijven het zeggen maar wat is Schotland toch mooi! Uiteindelijk tussen de schapen door op weg naar het eindpunt van vandaag. Hier stond onze chauffeur te wachten om ons terug te brengen naar Killin.
Een schitterende B&B met.... jacuzzi! Lekker bubbelen!

Oh ja, ik sluit vandaag ook af met een citaat:
'Ik vond het een prachtige wandeling en dat maakte die extra kilometers ruimschoots goed'.
Was getekend Christian R.M. Blokland

Daar valt niks meer aan toe voegen.

Tot morgen!

1. Erika:
    20 mei 2017
    Wat een prachtige foto's, volgens mij hebben jullie prima weer om te lopen. Geniet ervan!!