Victoria's secret

20 mei 2017 - Aberfeldy, Verenigd Koninkrijk

Het zaterdag vandaag. En wat doe je op zaterdag? Juist! Je gaat naar de supermarkt, je ontbijt lekker rustig en je geeft de planten water. In Schotland kennen ze deze traditie ook. Het heeft bijna de gehele dag geregend! Maar met de juiste kleding is zelfs ook dat geen probleem meer.

We werden door de reisorganisatie naar het beginpunt in Achairn gebracht. Een ritje van ongeveer 30 minuten met, voor ons, inmiddels bekende wandelaars. Effe bijpraten hoe zij het gisteren hadden gevonden. Toen het busjes arriveerde was het toch echt de bedoeling om uit te stappen ondanks de regen. Gelukkig was na ongeveer 5 minuten de eerste droge plek in zicht, Hermits cave. Een grot van ene Hermin (aldus Dennis) Hij heeft bij de bouw nagedacht over het gebruik enkele honderden jaren later, een keurige ingang en een aparte uitgang. In het midden van de grot een plateau met uitzicht op een mooie waterval. Dat water valt waren we al een tijdje gewend maar het werd nogmaals bevestigd.

Maar goed! We moesten door richting Aberfeldy. Berg op, berg af, met daarbij (en we waren vooraf gewaarschuwd) schitterende uitzichten op loch Thay. Schitterend! Het was ook het gebied waar koningin Victoria rond 1800 haar uitgestelde huwelijksreis heeft doorgebracht.
Bij het gebrek aan een droge plek om te lunchen, dit vandaag ook weer staand onder een stel bomen gedaan.
Vlak voor de eindbestemming vandaag kwamen we in een bos terecht met diverse watervallen. De ene nog mooier dan de ander. Maar nog steeds kwam het meeste water uit de lucht vallen.

In het centrum van Aberfeldy wilde we nog graag een afternoon tea doen. Alleen gingen ze allemaal spontaan om 16 uur dicht. Gelukkig hebben we er eentje gevonden waar we nog "tea with cake" mochten nuttigen. Dan maar een high tea op zondag in Pitlochry.

Morgen is het zoals gezegd zondag. Zoals de naam al zegt een dag met zon. Zo ook in Schotland!

Tot morgen