Een dag met (h)erkenning

18 mei 2017 - Lochearnhead, Verenigd Koninkrijk

Het ontbijt vanochtend was enigszins overdreven voor een B&B, maar toch stiekem ook wel leuk. Overal kaarsen aan, keurig gedekte tafel, serveersters netjes met zwarte rok en witte handschoenen. Het ontbijt geserveerd in 2 gangen (nog nooit meegemaakt) en een overdaad aan soorten muesli, allerhande andere toevoegingen, broodjes, beleg enz.

En we hebben Haggis gegeten!! Jullie weten wel, typisch Schotse delicatesse van met orgaanvlees gevulde schapenmaag. Iedereen die nu braakneigingen krijgt, wees gerust, wij hadden de vegetarische variant.

Vandaag de eerste van de 2 lange dagen. Er staat 26 kilometer op het programma richting onze volgende B&B in Lochearnhead. De route is in principe niet moeilijk, gewoon de nationale fietsroute met het cijfer 7 volgen. Na eerst een schaapshond vermaakt te hebben met weggooien van zijn stok kwamen we al snel in een schitterend natuurgebied terecht. We troffen daar ook een groep wandelaars die ons gisteren al 'gespot' hadden in Aberfoyle.

Al wandelend kwamen we bij een camping met lodges aan. De ranger herkende ons niet persoonlijk maar erkende wel dat we goede wandelkleding hadden. Altijd fijn om te horen dat de investering goed is geweest. Moet zeggen, ik ben ook erg blij met mijn uitrusting.

Op ruim 4 km voor de eindstreep bestond de mogelijkheid om naar het graf van Rob Roy te wandelen, de naamgever van onze route. Na veel vijven en zessen hebben we besloten om toch de extra uitstap te maken. Met ruim een uur vertraging, maar wel met 6 km extra op de teller, kwamen we aan bij de B&B. Wederom een schitterende wandeling onder het genot van een stralende zon met een Hollandse......euhm Schotse wolkenlucht. Heerlijk!

Inmiddels al weer op de helft van onze tocht, 5798 calorieën verbrand, minstens evenveel schapen gezien en nog (net) geen blaren.

Tot morgen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Reinier:
    19 mei 2017
    Leuk om te lezen, veel plezier nog
  2. WDGM Van Berlo:
    19 mei 2017
    Wat schrijf je toch geweldige verhalen.
  3. Erika:
    19 mei 2017
    Krijg gewoon zin in vakantie. Nog veel plezier!!