Daar gaan we dan.....op avontuur

17 mei 2017 - Callander, Verenigd Koninkrijk

Vandaag de eerste echte wandeldag van de Rob Roy way. Voor diegene die hem niet kennen eerst een korte introductie.

Robert Roy MacGregor (geboren* in Glengyle, gedoopt op 7 maart 1671 en overleden op 28 december 1734), beter bekend als Rob Roy, was een Schots volksheld en vrijbuiter uit de 18e eeuw. Hij wordt ook wel de Schotse Robin Hood genoemd. Hij werd, vanwege zijn rode haar ook wel Red Robert, of Red MacGregor genoemd.

Tot zover de introductie. Voor meer informatie bezoek je het Rob Roy museum in Callender. De eindbestemming van onze wandeling vandaag. Maar voordat we begonnen aan de 127 kilometer lange Rob Roy wandelexperience zijn we eerst nog naar de waterval van Aberfoyle gelopen. Je moet immers alles gezien hebben, is het motto van Chris :-), zeker als je in de buurt bent.

De wandeling van vandaag, circa 15 km, ging al vrij snel bergop. Maar wat een schitterende vergezichten hebben we gezien. Heb ik al iets over het weer van vandaag gezegd? Nog niet? Het was zonnig en warm! Kortom heerlijk. In Schotland regent het dus niet altijd, is dat ook weer bewezen. Ongeveer halverwege gewoon effe lekker geluncht, gewoon omdat het kan. Vervolgens via diverse lochs eeuh meren richting Callander gelopen. Net als in Aberfoyle hebben ze hier een jaarrond kerstshop. Het is nog wat vroeg in het seizoen, maar leuk is het zeker. Uiteindelijk via de plaatselijke Appie bij de B&B aangekomen. Een oud herenhuis met schitterende kamers. Ons eigen paleis, alleen jammer dat het maar voor een nacht is.

Nu snel op zoek naar eten, de plaatselijke Chinees? Wie zal het zeggen. Fijne avond!

*= Wikipedia geeft, om privacyredenen, geen geboortedatum ;-)