Go for the first walk!

30 april 2019 - Broadway, Verenigd Koninkrijk

Daar waar de bus gisteren geen regelmatige dienstregeling had, hadden wij die vannacht wel. We hebben elk uur gezien na 3 uur in de ochtend. Daarnaast gingen onze buren uit Noorwegen, 2 zussen, regelmatig naar het toilet. Je kon er de klok op gelijk zetten.

Maar goed, ieder zijn ding. Om 8.00 uur stond er een heerlijk ontbijt klaar in de dining room. Yoghurt met fruit en van de snoteieren met zalm, sorry, roereieren. Na een laatste sanitaire stop waren we klaar voor de eerste wandeling naar Stanton. Onder een stak blauwe hemel met stralende zon begonnen we aan de 17 km lange wandeling door een 'Pieter Post-achtige' omgeving. Berg op, berg af, weide in, schaap begroeten, weide uit. En dat voorafgegaan door het openen en sluiten van talloze hekken en zogenaamde kissing-gates. Van die passages die een schaap niet snapt en een mens gelukkig wel.

Onderweg zijn we nog bij een zogenaamde folley uitgekomen. Een gebouw zonder functie maar 'het staat zo leuk in het landschap'. Een gebouw maar 4 torens, compleet nutteloos. Na het leuke dorpje broadway (niet die in Amerika) ging het weer zoals eerder al beschreven, berg op, berg af etc.

Uiteindelijk kwamen we de zussen uit Noorwegen ook weer tegen op weg naar the old Post, onze B&B voor vanavond. En je mag een keer raden wie hier ook slapen.... Gelukkig wel in een bijgebouw in de riante tuin.

In Stanton, of all places, hebben ze precies 1 restaurant. Gelukkig hebben we gereserveerd!

Fijne avond!

1. Piet Blokland:
    1 mei 2019
    Zo, een mooie wandeling dus. Veel plezier ook voor de volgende dag.
  2. WDGM Van Berlo:
    2 mei 2019
    Wat schrijven jullie toch leuke verhalen! Misschien tijd voor een boek!