Anders dan anders

10 oktober 2013 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

Albert Hammond zong er al over in 1972, 'it never rains in southern Calafornia'. Mooi wel dus! Het heeft afgelopen nacht geregend in Las Vegas. Niet een hoeveelheid om er over naar huis te schrijven, maar dat doen we wel!

Na het ontbijt de camper rijklaar gemaakt voor de langste reis gedurende onze vakantie, door Death Valley. Vooraf gewaarschuwd voor de extreme hitte, achteraf gewoon lekker warm. Een graad of 30 schat ik. Dat is gelukkig veel kouder dan de maximale temperatuur van juli jl. zo'n 57 graden. En dat dik 40 dagen lang. Pffff....

Death Valley, een woestijn met grote open vlaktes, bergen en 2 kleine plaatsen, Badwater en Furnace Creek. In die laatste plaats, eigenlijk een grote vakantieresort met een paar locals , het goudzoekersmuseum bezocht! Leuk om te zien. Alleen geen goud gevonden! Gelukkig hebben we Death Valley levend en in goede gezondheid weer verlaten. Een dier wat het gebied bijna niet levend had verlaten was een kraai. Hij werd benaderd door een wilde coyote (prairiehond). Gelukkig hebben wij de beelden. Oh ja, we zijn nog echte zandduinen tegengekomen. Alleen de zee ontbrak.

Tegen een uurtje of 7 zijn we aangekomen op de camping in Mammoth Lakes. Snel parkeren en dan...... pannenkoeken bakken!