Op safari

4 oktober 2013 - Monument Valley, Utah, Verenigde Staten

Wat is de overeenkomst tussen de Drie Gezusters, Snoopy, een onderzeeër en een slapende draak?

Het zijn allemaal rode rotsen in Monument Valley tribal park. Vanmorgen zijn we met 18 anderen per 4-wheel drive 3,5 uur door het park gereden. Met een lange broek, trui en jas (het is hier maar 10 graden) zijn we om 08.30u vertrokken. Het was een schitterende tocht oa langs de eerder genoemde rotsen. Zolang we in de zon reden was het redelijk te doen, in de schaduw was het gewoon ijskoud. De zijkanten van de wagen waren gewoon open.

Bij terugkomst op de campground eerst maar ontdooien en vervolgens lunchen. Heerlijk, met de kachel op zijn hoogste stand zijn we op weg gegaan naar Moab. Eigenlijk om een bezoek te brengen aan Arches maar, jullie raden het vast, het is een nationaal park en dus gesloten. Gelukkig hebben we alternatieve wandelingen gevonden. En zijn we al zeker van een plek op de camping. Want die hebben we alvast gereserveerd!

In Moab kijken we uit op een sportveld van de naastgelegen Highschool. Aangezien het weekend is lekker rustig dus! Vanavond voor de eerste keer deze vakantie uit eten geweest tussen de locals. Best leuk. Alleen is eten in de camper leuker. Morgen een fiets- en wandeltocht op het programma. Welterusten.

Prettig weekend!

Groetjes Dennis & Chris

De Skipbo stand is 6 - 4 in het voordeel van Chris.

1. Piet Blokland:
    5 oktober 2013