Net te laat

16 oktober 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

De eerste volle dag in San Francisco! Vannacht wakker gemaakt door Chris. Of ik effe wilde opschuiven. Hij viel bijna uit ons Kingsize bed. En jawel, daar hebben we er twee van op onze kamer. En de badkamer is ook groot met zelfs een ligbad. Wat willen we nog meer? Een lekker ontbijt misschien?

Het ontbijt bestond uit 3 soorten meloen en gebak. Diverse soorten muffins, croissants en andere zoetigheden. Na 2 muffins verlang ik toch echt terug naar mijn yoghurt met muesli.

Net op de dag dat wij een dagtocht naar Alcatraz hebben gepland (al ruim 2 maanden geleden) besluit de Amerikaanse overheid hun faillissement voorlopig met 4 maanden uit te stellen. Alleen nog niet vandaag. Lang verhaal met als resultaat: de oude gevangenis in de baai voor San Francisco is gesloten vanwege de shutup eeuh shutdown. Vrijdag gaan ze weer open en wij naar huis.... We hebben een boottocht  op de baai gemaakt met 2 rondjes rondom Alcatraz. Ook leuk! Daarna nog van het uitzicht genoten op Coit-tower, de lokale middenstand en een oude amerikaanse onderzeeër bezocht. De duikboot is gebruikt in de 2e Wereldoorlog en was volledig gerestaureerd. Je moet alleen niet claustrofobisch zijn om hier in te lopen laat staan 80 dagen onder water te verblijven. Gelukkig was er na 30 minuten weer daglicht.

Vanavond heerlijk gegeten bij Harvey's onder het genot van een triviantachtige quiz. Wij, the flying dutchmen, hadden geen enkele vraag goed. De troostprijs was een cd. Ben benieuwd naar de muziek. Nog een drankje gedaan en nu op weg naar het hotel. Een tophotel overigens.

Welterusten en tot morgen. We verheugen ons nu al op muffins :-(

Groetjes Dennis & Chris

1. Rob:
    18 oktober 2013
    Trapje omhoog gepakt naar de Coit tower? Nog doorgelopen naar Lombard street, met die kronkelweg? Of bij de 7 zusjes op bezoek geweest?
  2. Peggy:
    18 oktober 2013
    Tja, dat Amerikaanse ontbijt is inderdaad niets om over naar huis te schrijven... in welk hotel zitten jullie?
  3. Dennis & Chris:
    18 oktober 2013
    Yep, op coïtus tower geweest, de zeven zusjes ( die best een facelift kunnen gebruiken ) bezocht en de kronkelweg gelopen. En verder op Twin Peaks geweest, China town, om Alcatraz heen gevaren ( Nationaal Park ), in de Japanse tuin geweest, Pier 39, Fishermans Wharf, over het gouwe bruggetje heen gefietst en tig keer in de cable car gezeten. We hebben dus alle toeristische hotspots wel gehad.
    Zitten in een leuk hotel. Het Beresford Arms
  4. Peggy:
    18 oktober 2013
    Dat is echt zo'n beetje om de hoek van waar wij zaten :D