3 maal is.....

14 oktober 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Op de dag dat Columbus 521 jaar geleden Amerika ontdekte, gingen deze 2 Amerikareizigers op weg naar hun laatste camping in San Francisco. Amerika viert vandaag Columbus-day en wij vieren vakantie.

Na de camping eerst op zoek naar een plek om ons afvalwater te dumpen. Na wat omzwervingen de plek gevonden in downtown Calistoga. De man van de camping dacht lollig te zijn en te zeggen dat het gratis was. Bij het wegrijden bleek het toch 10 dollar te kosten. Misplaatste grap dus.

Uiteindelijk, en niet verwacht, via de Golden Gate bridge San Francisco binnengereden. Wel effe wennen die drukte. We zijn het niet meer gewend. Midden door de stad op weg naar Candlestick RV-park. De camping is oké maar de directe omgeving ...... Gelukkig is er een hek en bewaking aanwezig.

Op de fiets naar San Francisco gereden. Het einddoel was de Golden Gate bridge, maar dan per fiets. Onderweg had voor Dennis 3 maal een enkeltje ziekenhuis kunnen opleveren. Een maal een overstekende hond en een maal een fietster die hem niet gezien had. Gevolg een botsing op de weghelft van Dennis. Eind van het verhaal: het achterwiel stond boven het voorwiel en Dennis zat ertussenin. Eerste reactie van de dader: 'i was looking at my boyfriend. Muts!'. Gelukkig geen lichamelijke beschadigingen maar wel een kapotte rem die Chris vakkundig heeft gerepareerd. Dank je schat! De derde keer houden jullie nog even tegoed.

We zijn de bekende brug uiteindelijk 2 maal over gefietst, heen en terug. Wat een geweldige ervaring! Tegen zessen maar weer eens koers gezet richting de camping. Al fietsend door het park, hetzelfde park als het ongeval, staat er een groepje Chinezen. Net als Dennis komt aanfietsen besluiten er 2 om.... het fietspad op te lopen. Een noodstop is het gevolg.

Om 19.30 de camping bereikt. We hebben allebei honger. De chefkok van de camper bereidt in een handomdraai een heerlijke zelfgemaakte kipkerrie-schotel met pasta. Lekker!

Na de afwas nog wat dingen uitgezocht want morgen leveren we de camper in en betrekken we een hotel midden in de stad!

Groetjes Dennis & Chris

1. Peggy:
    15 oktober 2013
    Wow, jullie zijn al bijna aan het einde, wat gaat dat snel! Het klinkt in elk geval alsof jullie, ondanks de shutdown, een geweldige tijd hebben gehad :)
  2. Dennis & Chris:
    15 oktober 2013
    Zeker weten! En voor de Nationale Parken komen we gewoon een keertje terug. Nu nog effe een paar dagen San Francisco.
  3. Ger en Willemien:
    Hallo,
    Geweldige ervaring natuurlijk om de wereldberoemde Golden Gate brug met de fiets te bedwingen. Gelukkig geen ernstige verwondingen opgelopen lees ik. Heel veel plezier met het vervolg van jullie reis en geniet van de laatste week in de USA.
    Opa Cola & Oma Sinas