Help! M'n koffer stapt uit.

15 mei 2017 - Aberfoyle, Verenigd Koninkrijk

Na een voorspoedige vlucht, de vertraging niet meegerekend, zijn we heelhuids geland in Glasgow. Het regende bij aankomst, iets wat het hier al ruim 7 weken schijnbaar niet meer heeft gedaan. En dat begint dan juist op de dag dat wij, afijn welkom in Schotland.

De eerste busreis, naar het centrum van Glasgow, ging voorspoedig! De tweede reis was er eentje uit de categorie 'liever niet aub'. Op het busstation gingen we naar de ticketbalie. Een norse man vertelde doodleuk dat er geen bus naar Aberfoyle reed en, indien deze wel zou rijden, dat we maar een kaartje moesten kopen bij de chauffeur. De chauffeur vertelde echter precies het tegenovergestelde en hij ging over 5 minuten rijden. Kaartjes gekocht en hup de bus in. Dacht ik. Dus niet. De bagage moest, van een servicemedewerker, onder in de bus worden gelegd. Prima, hij zijn zin.

Bij de uitstaphalte aangekomen begon het feest pas echt. We mochten uitstappen maar de bagage mocht er niet uit. Deze mocht pas bij de volgende halte eruit. Op de vraag van Chris of het een grapje was, was het antwoord nee. De chauffeur werd zelfs een beetje pissig. Hij ontplofte echter helemaal toen Dennis, hij had goed opgelet bij het busstation, dan maar eigenhandig het bagageruim opende en de koffers eruit pakte. De chauffeur vloog, als door een wesp gestoken, de bus uit richting Dennis. In het beste Schotse dialect kreeg ik van alles naar mijn hoofd geslingerd. Geen idee waar het over ging. Maar ik had de bagage en dat was het belangrijkste. Op naar bus 3 van de reis.

Het derde traject was er eentje van het type openbaar vervoer 1.0 Een superaardige buschauffeur, ze bestaan dus wel in Schotland, die zelfs veel moeite deed om ons wisselgeld te geven. Wij hadden net gepind en dus geen muntgeld op zak. Na het afrekenen echter wel. Ik was spontaan 2 kg zwaarder.

Na een uurtje hobbelen door het Schotse binnenland zijn we goed en wel aangekomen in Aberfoyle bij Corrie & Glen's B&B die zelf Paulien en Steven blijkende heten. Ha ha. Een mooie locatie om de vakantie te starten!

Tot morgen!

1. Hema:
    16 mei 2017
    Ja, dat heb je nou eenmaal in Schotland, soms is er iemand schots en scheef.
  2. Hema:
    16 mei 2017
    En die regen... goed voor jullie krullen, groeien ze goed van.