Keuze's maken

21 mei 2017 - Pitlochry, Verenigd Koninkrijk

Tegenwoordig zijn helemaal in de mode, de mudraces oftewel modderwedstrijden. Wie legt het snelst een parcours af door de modder al of niet met hindernissen. Zo ook vandaag in Aberfeldy en omgeving. In plaats van het verwachte droge wandelweer regende het vanmorgen bij de start van onze laatste wandeldag en hebben we lekker aangemodderd vandaag.

Wil je zelf ook aan een modderrace meedoen, meld je aan bij het eerstvolgende evenement in de buurt, bv de Scheveningen Mud Race op het strand.

Vlak nadat we Aberfeldy uit waren, kwamen we bij het bekendste bedrijf van deze stad, de distilleerderij van Aberfeldy whiskey. Het was alleen te vroeg om aan een proeverij deel te nemen. En al was hij wel open, hadden we waarschijnlijk nog liever Haggis geprobeerd.
Via een mooie maar smalle weg kwamen we in het plaatsje Grandtully terecht. Nog nooit van gehoord? Wij tot gisteren ook niet, maar in deze plaats zit de "award winning" chocoladetruffel maker van Schotland. En daar kan Chris natuurlijk niet aan voorbij gaan. Truffels waren er op zondag niet, maar genoeg andere lekkere dingen. De ene chocoladereep was nog duurder dan de andere. Uiteindelijk zijn er 5, eerlijk is eerlijk, heerlijke bonbons blijven 'plakken'. Over de prijs zullen we het maar niet hebben, ergens rond de 7 pond. Voorzichtig op sabbelen dus.

Ondertussen regende het nog steeds en gingen we de berg weer op voor onze laatste klim naar boven. De paden waren begaanbaar maar wel erg modderig. Gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurd.

In Pitlochry aangekomen hebben we onszelf getrakteerd op een, naar goed Schots gebruik: "afternoon tea". Heerlijk, wat een berg lekkere dingen! En thee zoveel we wilden natuurlijk. Maar goed dat we vroeg geluncht hadden.

Ook onze laatste nacht verblijven we weer in een ontzettend mooie B&B. Chris kan z'n hart ophalen aan paneeldeuren en ornamenten. Helaas werkt de WiFi niet zo goed, dus zullen jullie tot morgen moeten wachten voor de foto's.

Het was een geweldige vakantie. Prachtige route gelopen die met de dag mooier werd. Waar regen de pret niet kon drukken, we zelfs een beetje kleur van de zon hebben gekregen en dat alles zonder blaren.

Tot morgen/dinsdag in Nederland.