Iedereen was op tijd....

6 september 2017 - Venetië, Italië

Welcome on board to thuis KLM flight KL1651 to eeuh Venetië. Dat waren de eerste woorden van onze gezagvoerder in het vliegtuig. Voor hem was het ook vroeg waarschijnlijk maar voor ons ging de wekker toch echt om half 4 in de vroege ochtend van 4 september. Effe lekker douchen, dan ontbijten om vervolgens te beginnen aan onze eerste reis. Een voettocht met rollende bagage naar station Mariahoeve. Gelukkig had de machinist van dienst zich niet verslapen zodat om 5.18 de sprinter naar Schiphol kwam voorrijden.

Keurig op tijd kwam de trein tot stilstand op Schiphol AirPort. Na enkele minuten kwamen ook onze reisgenoten Paul, Diana, Anneke en Corrie aan. Na een geruisloze check in en dito douane stonden we rond 7 uur in het taxfree shopping walhalla. Vooral 'kijken, kijken, niet kopen' en daarna op naar de Starbucks.

Na een sierlijke landing door de blauwe zwaan eindelijk op de plaats van bestemming, of toch niet? Niet dus. Van het vliegtuig via een 'max Verstappen achtige' bus naar het station in Venetië. Om vandaar uit met de vaporetto, de waterbus, verder te gaan naar ons hotel. Een geweldig hotel in Moorse stijl, uiteraard aan een van de kanalen en op loopafstand van de bekende highlights.

'S avonds lekker gegeten bij de lokale horeca en daarna slapen! Reizen is leuk maar ook vermoeiend :-)

Tot de volgende keer en ....foto's volgen nog.

Dennis & Chris

1. Peggy: