Vuurwerk? Nu?

13 september 2017 - Agerola, Italië

Gelukkig nieuwjaar! Dat had ik bijna willen zeggen toen ik gisteravond het vuurwerk hoorde knallen. Of was het toch het vuurwerkfestival van Bomerano, waarschijnlijk kent niemand het want het bestaat ook niet. Nee, Italië is het land van de tradities, dus ook het vuurwerk, zelfs meerdere keren op de dag, was ter ere van niemand minder dan de heilige Maria. 12 september is de dag van Maria. Weten we dat ook weer! Mooi vuurwerk overigens, afgesloten met 3 kanonschoten.

Onze eigen Maria, de eigenaresse, had weer heerlijk gekookt. En weer gezellig met de andere gasten op z'n Italiaans aan een lange tafel gegeten.

De woensdag hebben we gewandeld in de "Valle Delle Ferriere". Aangezien de laatste bus in de ochtend nog steeds om 09.20 vertrekt was het vroeg opstaan voor ons. Om klokslag 8 zaten we aan de ontbijttafel en ruimschoots op tijd stonden we bij de halte. Was gisteren de bus vanuit Amalfi overvol, ook deze bus (pas 3 haltes onderweg) was van het type 'als je mee wilt moet je staan'. In Amalfi aangekomen snel lunch gekocht en klaar voor de 5 uur durende wandeltocht.

Het regionaal record traplopen hebben we vanmorgen ook weer verbeterd. Waren het er afgelopen zaterdag nog 1800, vandaag waren het er waarschijnlijk ruim 2000! Ik, Dennis, was de trappen al vrij snel moe, er kwam namelijk geen einde aan. En de zon stond er vol op! Na ongeveer 3 kwartier werd het pad eindelijk vlak. De wandeling voerde door bossen, open vlaktes en onderweg kwamen we diverse watervallen tegen. Onderweg nog wel wat verbeteringen voor de routecommissie gezien. Op sommige punten zijn bordjes erg handig! Scheelt een hoop logisch nadenken. Onderweg wel de nodige naweeën van de zondvloed van afgelopen dagen gezien. Maar gelukkig was het, op een paar plaatsen na, goed te doen.

Als je omhoog loopt moet je meestal ook ....... juist! Omlaag. Ditmaal trappen van het type 'het loopt net niet met een lekker ritme'. Onze bus zou om 16.00 uur vertrekken vanaf het busstation. En we hebben deze gehaald! Nu lekker aan het zwembad, nou ja, een pierebadje. En vanavond het laatste avondmaal op deze locatie (morgen gaan we verkassen). Hopelijk met vuurwerk aan het eind in de vorm van een heerlijk toetje! En als echte afsluiter een glaasje zelfgemaakte, hoe kan het ook anders, limoncello.

Fijne avond!

Dennis & Chris

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Corrie Rozendaal:
    16 september 2017
    Hoi Chris en Dennis,
    Wat een leuke verhalen en leuk geschreven.
    Ook de foto's!
    Jullie genieten wel hé en maken wel weer heleboel mee, leuk hoor.
    Ook aan jullie conditie wordt goed gewerkt!
    Hier blijft het weer slecht, dus.........
    Nog fijne dagen toegewenst.
    groetjes Corrie