Goodbye Venice, hello Agerola/Amalfi

8 september 2017 - Agerola, Italië

De 4 dagen in Venetië zijn omgevlogen. Grappig want op het moment dat ik dit schrijf zitten we, vlak voor vertrek, in het vliegtuig van IkeaAir eeuh EasyJet naar Napels.

Zoals we in het vorige blog al schreven was het erg gezellig met Paul, Diana, Anneke en Corrie. Een leuk gezelschap om mee  te reizen. Zonder alle hilarische momenten van ondergetekende (de reislijder :-) ) te vermelden, wil ik toch enkele hoogtepunten van afgelopen dagen met jullie delen.

Gezellig winkelen in de kleine straatjes, een bezoek aan het bekende San Marcoplein (wat overigens elke dag onder water loopt) en de kerk, eten op een van de gezellige pleintjes, een bezoek aan het Dogepaleis en zeker niet te vergeten een gondelvaart "by night". Wat een hilariteit! En dan ben je nog niet eens aan het varen. De gondelier kende wel zijn klassiekers maar de tekst na het eerste couplet was steeds la la la. Dan maar zelf zingen, Amsterdamse tulpen, bella notte en Aan de Amsterdamse grachten, het klonk prachtig tussen de oude gebouwen. En ... we hadden zeker bekijks vanaf de vele bruggen.

Vanmorgen nog een bezoekje gebracht aan de joodse wijk van Venetië. Daarna snel lunchen in het water, althans met de voeten, om vervolgens met de vaporetto weer richting het vliegveld te gaan.

Op Marco Polo international Airport scheidde onze wegen. Zij het niet voor lang. Na het inchecken kwamen we elkaar bij de douane weer tegen. Nog een uurtje lachen en ongein uithalen voordat zij definitief met de KLM weer richting het kille regenachtige Amsterdam vlogen. En wij, een klein half uurtje later, met EasyJet koers zette richting Napels.

Arrivedecci! Ciao, of zoiets :-)

Groeten Dennis & Chris