Echt Italiaans

21 september 2017 - Den Haag, Nederland

Als je Italië bent ga je natuurlijk..... pizza eten! Zo wij ook op de laatste dag van de vakantie. En niet zomaar bij de eerste de beste pizzeria maar bij de universiteit della pizza in Vico Equense. Zoals ze zelf zeggen de plek waar de pizza is uitgevonden. Een grote zaal met wel honderd tafeltjes en fel ongezellig licht, maar wel met pizza's van maar liefst 1 meter lang. Smakelijk!

Aangezien we allebei best goed kunnen eten maar 1 meter toch wel heel veel is, besloten we een halve meter samen te delen. Uiteindelijk zijn er 4 smaken op onze pizza terechtgekomen. Het was heerlijk. De bijbehorende rekening overigens ook. Een halve meter pizza met een fles water voor € 24,14. Leuk prijsje!

Woensdag 20 september, de dag van vertrek. Vroeg opstaan om om 8.30 te genieten van het laatste ontbijt. Ondanks het beperkte aanbod (wederom de joghurt vergeten) weer goed gegeten. De taart ditmaal maar links laten liggen :-)

Na het afhandelen van de financiële zaken met Julia, snel de auto ingestapt op weg naar het vliegveld van Napels. Onderweg een half uur langzaam rijdend tot stilstaand verkeer gehad. Gelukkig hadden we tijd zat, al is het altijd weer spannend om de luchthaven tijdig te bereiken. Ook ditmaal. Een huurauto moet je namelijk met een volle tank inleveren.... op zoek naar een tankstation. A ha. Vlak achter het verhuurbedrijf liggen een aantal tankstations aan een tweebaansweg. Waarom maken die maffe Italianen er altijd weer een driebaansweg van. Grhh. En voorrang verlenen kennen ze ook niet. Dan maar op hun eigen manier..... de claxon werkt prima.

Op het vliegveld snel en eenvoudig door de douane. Na een uurtje wachten is het tijd im te boarden voor onze vlucht met Ikea-air. Op een vreemd geluid bij het opstijgen na was het een prima vlucht naar het wisselvallige Nederland. Wel vreemd dat ze vlak voor de landing gingen collecteren voor een goed doel. Moet niet veel gekker worden. Omstreeks 16.30 uur zijn we weer veilig geland. De vakantie is voorbij, maar onze vrije dagen nog niet.

Morgen staat nog een dagje Efteling in onze agenda! Heerlijk genieten van deze wonderlijke wereld en attracties. Voor het eerst in Symbolica. Ben benieuwd!

Volgende week begint het normale leven weer. Prima. Onze eerst volgende vakantie beleef je vanzelf mee als je ons blijft volgen via dennischris.reislogger.nl

Groeten & fijne avond!

Dennis & Chris